Інформація для батьків

Що повинен знати і вміти майбутній першокласник?



Загальний розвиток

Вважається, що до шести - семи років дитина повинна: 

1) Знати своє прізвище, ім'я та по батькові, як звуть батьків, ким вони працюють, домашню адресу і телефон;
2) Знати, в якому місті/країні він проживає;
3) Знати назви найпоширеніших рослин, тварин, комах, вміти розрізняти звірів, птахів і риб, відрізняти диких тварин від домашніх, дерева від чагарників, фрукти - від ягід і овочів;
4) Орієнтуватися в часі, знати час доби, пори року, їх послідовність, скільки місяців у році, днів у місяці, днів у тижні, годин в дні, знати дні тижня;
5) Мати уявлення про природні та погодні явища;
6) Знати основні кольори;
7) Знати поняття «право-ліво»;
8) Знати назви популярних видів спорту, найпоширеніших професій, основні правила дорожнього руху і дорожні знаки;
9) Знати свята;
10) Вміти розповісти, чим він любить займатися;
11) Найголовніше: відповісти на запитання «навіщо він йде до школи? »

Інтелектуальний розвиток
У цій області дитина повинна вміти: 

1) Вирішувати прості логічні задачки, головоломки і ребуси, відгадувати загадки;
2) Знаходити зайвий предмет у групі;
3) Додавати до групи відсутні предмети;
4) Розповідати, чим схожі або відрізняються ті чи інші предмети;
5) Групувати предмети за ознакою і називати його ;
6) Відновлювати послідовність подій (що було спочатку, потім); розкладати картинки у правильній послідовності.

Слух, зір, увага, пам'ять, мова
Тут дошкільнику потрібно вміти: 

1) Знаходити 10-15 відмінностей на двох схожих картинках;
2) Описувати по пам'яті картинку;
3) Запам'ятати пропозицію з 5-6 слів і повторити його;
4) Писати графічні диктанти («одна клітина вгору, дві клітини вліво, дві клітини вниз, одна клітина вправо»);
5) Прочитати напам'ять вірш, розповісти казку;
6) Складати розповідь за картинкою!

Основи математики
Перед вступом до першого класу необхідно:

1) Вміти рахувати від 1 до 10 і назад, відновлювати числовий ряд, в якому пропущені деякі числа;
2) Виконувати лічильні операції в межах десяти, збільшувати/зменшувати кількість предметів «на два» і т.д;
3) Знати поняття «більше-менше -порівно »;
4) Знати прості геометричні фігури, вміти складати аплікації з геометричних фігур;
5) Вміти порівнювати предмети за довжиною, ширині і висоті;
6) Вирішувати прості арифметичні задачки;
7) Вміти поділити предмет на дві/три/чотири рівні частини.

Читання
Важливо, щоб дитина:

1) Відрізняла букви від звуків, голосні від приголосних;
2) Змогла знайти потрібну букву на початку, середині і наприкінці слова;
3) Підбирала слова на задану букву;
4) Ділила слово на склади;


Навички письма

Для успішного початку навчання в школі потрібно:

1) Правильно тримати ручку та олівець в руці;
2) Проводити безперервні прямі , хвилясті, ламані лінії;
3) Обводити по контуру малюнок, не відриваючи олівця від паперу;
4) Вміти малювати по клітинках і точок;
5) Копіювати з зразка геометричні фігури;
6) Вміти продовжити штрихування малюнка;
7) Вміти акуратно зафарбовувати малюнок, не виходячи за контури.

Це загальна характеристика усіх навчальних програм.
БАТЬКІВСЬКИЙ ВСЕОБУЧ


“ПОЗИТИВНА МОТИВАЦІЯ ДО НАВЧАННЯ

p Неуспішність — невідповідність підготовки учнів вимогам змісту освіти, фіксована через певний період навчання
p Відставання — невиконання вимог (або однієї з них) на одному з проміжних етапів того відрізка навчального процесу, який є тимчасовою межею для визначення успішності.
p Неуспішність і відставання взаємопов'язані. Неуспішність — наслідок процесу відставання, в ній синтезовано окремі відставання

Причини відставання у навчанні
Ø біопсихічні (спадкові особливості, задатки, здібності);
Ø вади розвитку  дитини (слабке здоров'я, нерозвинута пам'ять і мислення, нерозвинуті навички навчальної праці);
Ø рівень вихованості (послаблений інтерес до навчання, недостатньо розвинені почуття обов'язку, сила волі, недисциплінованість);
Ø недостатній вплив школи (єдині вимоги, відвідування школи, організація індивідуальної та самостійної роботи учнів, індивідуальність вчителів та інші);
Ø вплив сім'ї (матеріальні умови життя сім'ї,  ставлення батьків до школи і навчальної діяльності дітей, відрив дітей від навчальної праці та інші).
         БАТЬКИ  
ü     позитивний психологічний клімат в родині, небайдужість –  запорука емоційного здоров’я дитини;
ü позитивна мотивація до навчальної діяльності дитини;
ü небайдуже та позитивне ставлення батьків до школи;
ü знання батьками вікових та індивідуальних особливостей своєї дитини;
ü виконання батьками своїх обов’язків: 
 - єдині життєві ціннісні орієнтири;
 - єдині вимоги та критерії потреб дитини; 
- контроль за станом здоров’я (фізичним та психологічним) дитини;
- контроль за навчальною діяльністю;
- контроль за відвідуванням школи;
- допомога дитині;
- співпраця з класним керівником, вчителями-предметниками, адміністрацією.

Як навчити дітей вчитися?
v   А порозмовляти? Розмовляйте з дітьми не лінуйтесь їх вислуховувати і обов`язково знайдіть відповіді на їх питання. Якщо не на всі питання у вас є відповідь – не губіться! Відповідь типу « Я не знаю, давай подивимося в Інтернеті або енциклопедії» ніскільки не дискредитує вас, а дитині допоможе навчитися користуватися довідниками, словниками, а це йому допоможе у навчанні.
v   Бібліотека. Створіть всі умови для того, щоб у сина або доньки був свій читальний куточок. Всіляко заохочуйте її до потяг до читання. Якщо такого потягу немає , то створіть штучно. Підходьте до процесу творчо – читайте вірші, співайте пісні. І постійно читайте дітям навіть тоді коли вони навчаться швидко читати.
v   Як справи? Задавайте це питання з усією відповідальністю та доброзичливістю, стимулюючи дитину до детальної відповіді. Ви зобов`язані знати про життя вашої дитини якомога більше! Володіючи інформацією вам буде легше спрямувати енергію школяра.
v    «Делу время — потехе час» Надайте учню затишне, чисте, а головне, добре освітлене робоче місце. Переконайтесь, що робоче місце вашої дитини добре освітлюється. Разом складіть режим дня. Правильно розрахуйте час: час для уроків, для відпочинку, активних ігор, прогулянок. У будь-якому випадку до 21.00 дитина повинна бути вдома.
v   Не слід сварити дитину за незадовільну оцінку. Особливо якщо це поодинокі випадки. Навійте йому, що ця невдача – тимчасова, її можна виправити. А головна умова успіху – вивчені умови і порядок у голові.
v  Виховуйте у дітей впевненість в себе, віру у свої сили. Такі люди будуть мати безсумнівно успіх у майбутньому, тому, що вміють розуміти, що діється в оточуючому їх світі, вміють приймати правильні рішення. Що, погодьтеся, дуже важливо.      
НЕ БУДЬТЕ БАЙДУЖИМИ ДО СВОЇХ ДІТЕЙ!
ЛЮБІТЬ ЇХ!




Якщо ваші діти вам дорогі, якщо ви хочете бачити їх щасливими, допоможіть їм зберегти своє здоров'я.

Намагайтеся зробити так, щоб у вашій родині заняття фізкультурою й спортом стали невід'ємною частиною спільного дозвілля.
З раннього дитинства виховуйте у своєї дитини звичку займатися фізкультурою та спортом!
Поважайте спортивні інтереси та вподобання своєї дитини! Підтримуйте її бажання брати участь у спортивних заходах класу й школи!
Самі беріть участь у спортивних заходах класу й школи: це сприяє зміц­ненню вашого авторитету в очах власної дитини!
·        Виховуйте у своїй дитині повагу до людей, що займаються спортом!
·        Розповідайте про свої спортивні досягнення в дитинстві та підлітково­му віці!
·        Даруйте своїй дитині спортивний інвентар і спорядження!
·        Власним прикладом демонструйте ставлення до фізкультури й спорту!
·        Робіть зі своєю дитиною прогулянки свіжим повітрям усією родиною, походи й екскурсії!
·        Радійте успіхам у спорті своєї дитини і її друзів!
·        На почесному місці дома розміщуйте нагороди за спортивні досягнен­ня своєї дитини!
·        Підтримуйте свою дитину в разі невдач, загартовуйте її волю та харак­тер!
БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ:„ЗАОХОЧЕННЯ ТА ПОКАРАННЯ ДІТЕЙ В РОДИНІ.”

Комментариев нет:

Отправить комментарий